Kiina jatkaa tietoverkkokampanjaa, hakkeroi The New York Timesin

Kiinan armeija, istuu paljon tietokoneita. He voivat olla hakkereita tai eivät.

Kiina on jälleen kiinni kädellään länsimaisessa evästepakkauksessa. Tällä kertaa näyttää siltä, ​​että Kiinan armeija on hakkeroinut The New York Times -yrityksen kostotoimena sen jälkeen, kun The Times julkaisi tuomitsevan tarinan Kiinan pääministeristä Wen Jiabaosta. Tämä seuraa Kiinan piilolaakson hakkeroinnista vuonna 2010 ja ”sadoista” muista järjestöistä ja sotilaallisista urakoitsijoista viime vuosina.



Hakkerointi, joka johti The Timesin verkon täysi tunkeutuminen ja lukuisat sähköpostitilit, alkoivat syyskuussa, kun David Barboza oli viimeistelemässä tarinaa Wen Jiabaon sukulaisista, jotka keräsivät miljardeja dollareita korruptoituneiden liiketoimien kautta. Hakkerit perustivat The Times -verkostoon kolme takaovea, jotka todennäköisesti käyttivät keihäähuijausta (haittaohjelmilla ladattu sähköposti, joka on erityisesti kohdistettu tietyille käyttäjille, jotta heidän maksimointimahdollisuutensa avautuvat). Täältä hakkerit tunnistivat verkkotunnuksen ohjaimen, tarttuivat jokaisen käyttäjän tilin nimeen ja salasanan hajautukseen, murtivat hashit ja saivat sitten täyden pääsyn melkein kaikkeen The Timesin verkossa.

New York Timesin toimisto. New Yorkissa.Mielenkiintoisena sivuna The Times käyttää Symantecin antimalware-ohjelmistopakettia - ja silti kolmen kuukauden aikana Symantec tunnisti onnistuneesti vain yhden haittaohjelman, hakkereiden 45 asentamasta haittaohjelmasta. The Timesin palkkaama hakkereiden tietoturvayhtiö Mandiant sanoo, että haittaohjelma on räätälöity tätä työtä varten, minkä vuoksi Symantec ei todennäköisesti pystynyt tunnistamaan sitä.



Onneksi näyttää siltä, ​​että hakkereita kiinnosti vain niihin liittyvät tiedot Wen Jiabaon tarina - erityisesti niiden ihmisten nimet, jotka toimittivat tietoja Barbozalle. 'He olisivat voineet aiheuttaa tuhoja järjestelmissämme', sanoo The Timesin pääjohtaja Marc Frons. 'Mutta se ei ollut sitä, mitä he seurasivat.' Times kertoo, että jotenkin ei ole mitään todisteita siitä, että Wen-perhettä käsittelevien artikkeleidemme raportoinnissa käytettyjä arkaluontoisia sähköposteja tai tiedostoja olisi käytetty, ladattu tai kopioitu. Myöskään asiakastietoja ei varastettu. Näyttää siltä, ​​että The Times pääsi melko vahingoittumattomana, joskin vähän nöyrtyneenä.



Kiinan palomuuriKiina kiistää kaiken osallistumisensa toteamalla, että 'Kiinan lait kieltävät selvästi hakkerointihyökkäykset' ja 'Kyberhyökkäykset ovat luonteeltaan kansainvälisiä ja nimettömiä; Tällaisissa olosuhteissa Kiinan armeijan syyttäminen hyökkäysten käynnistämisestä verkon kautta ilman kiistattomia todisteita on epäammattimaista ja perusteetonta. ' Mandiant vaatii, että hyökkäys on yhdenmukainen ”A.P.T. Numero 12, ”hakkereiden ryhmä, jonka Mandiant, AT&T ja FBI ovat aiemmin jäljittäneet kiinalaisiin yliopistoihin. Ilman jonkinlaista paperireittiä on tietysti mahdotonta vahvistaa, että Kiinan hallitus todella käski hakkereita hyökkäämään NYT: tä vastaan.

Tässä vaiheessa, vaikka 'valtioiden välinen ja tuntematon' vai ei, näyttää melko varmalta, että Kiina - kansakuntana - harjoittaa verkkotaistelua länsimaiden kanssa tai niiden kanssa, jotka pyrkivät kiistämään sen johtajuuden erehtymättömyyden. Turvallisuusyritykset ovat saaneet tasaista raporttia 2000-luvun puolivälistä peräisin olevista kiinalaisista kyberhyökkäyksistä, ja ne jatkavat melkein aina sanomalehti-altistusten tai kohteena olevien toisinajattelijoiden tai aktivistien seurantaa. Muista, että tämä on kansa, jossa sanan- ja lehdistönvapautta ei todellakaan ole ja jossa tiedonkulkua valvotaan tiukasti suuri palomuuri ja muut hallituksen valtuuttamat keinot.

Kiinan teollinen vakoilu Piilaaksossa ja muissa länsimaisissa yrityksissä, joilla on runsaasti henkistä omaisuutta, on tietysti eri tavalla, mutta silti lopulta sama päämäärä: Kiinan ylivalta.



Copyright © Kaikki Oikeudet Pidätetään | 2007es.com